متخصصین ویزا

آمریکا- کانادا- انگلستان

09120877409 & 09143321675

00447404808269 & 00447883646080 & 004915212009872

اخذ ویزای تضمینی
دفاتر ما در انگلستان، آلمان، هندوستان و ایران (تهران و تبریز)

آدرس ایمیل
oxbridge2020@gmail.com

ویزای دانشجویی- ویزای فرصت مطالعاتی

متخصص ویزاهای تحصیلی و فرصت مطالعاتی

دریافت ویزای تحصیلی برای کشورهای انگلستان، کانادا و آمریکا

09120877409 & 09143321675 & 04133352170

شرکت مهاجرت اندیشان آینده سپهر به شماره ثبت55867

با همکاری و مشارکت با

 به شماره ثبت 13729283 شهر لندن انگلستانBlue Dream Academic Services     شرکت انگلیسی

شماره های تماس ایران: 04133352170 & 09120877409 & 04133364268 & 04133348001 & 09143321675 & 09143321864

شماره های تماس در بریتانیا: 00447883646080

شماره واتساپ آلمان: 004915212009872

آدرس در ایران: تبریز- آبرسان- برج سفید یک- طبقه 5 – واحد دی

آدرس تهران: اتوبان باقری-۱۹۶ غربی-پلاک ۱۰۶-واحد ۱
کد پستی:
۱۶۵۳۸۴۳۱۸۱
شماره تماس:
۰۲۱۷۷۷۱۳۰۳۲

شماره تماس دفتر تهران: 02144324275

آدرس بریتانیا:

117 , Victoria Road

Barking

IG11 8PZ

آدرس هندوستان:

201, A Building, Kangan, NIBM Road, Pune City, India

آدرس آمریکا:

2461 W Bulson Rd, Mount Vernon, Washington (WA), 98274

موسسه اخذ ویزا در تبریز

شرکت مشاوره مهاجرتی در ایران- تبریز

مشاوره امور پذیرش تحصیلی از کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و انگلستان

مشاوره امور مهاجرتی کانادا، آمریکا و انگلستان در تبریز

مشاوره اخذ ویزای کانادا، آمریکا و انگلستان در تبریز

مشاوره اخذ نوبت سفارت های کانادا، آمریکا و انگلستان در تبریز

مشاوره مهاجرت در تبریز

مشاوره تمام امور اخذ ویزای دانشجویی و دیدار با خانواده در تبریز

شرکت مهاجرتی قانونی در تبریز

موسسه اخذ ویزا در تبریز

مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی امکان پذیر می باشد.

برخلاف اکثر موسسات آنلاین که هیچ اعتباری در پیگیری موردی و آنلاین پرونده ها ندارند، موسسه ما بصورت حضوری در داخل کشور ایران در شهر های مختلف در خدمت متقاضیان می باشد.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

شرایط و جزییات اخذ ویزای تحصیلی از کشور کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا در نگاهی اجمالی/ شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا در نگاهی اجمالی

دریافت ویزای دانشجویی کانادا در صورت دارا بودن فرد متقاضی از شرایط دریافت ویزای کانادا برای ایرانی ها نیز امکان پذیر می باشد. در واقع سالیانه تعداد زیادی از متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزاهای دانشجویی یا دانش آموزی یا ویزای والدین کانادا اقدام میکنند که در بسیاری از موارد موفق به اخذ ویزا می شوند. در اکثر موارد نیازی به مصاحبه برای دریافت ویزا یا استادی پرمیت (مجوز تحصیل در کانادا) نخواهد بود و لیکن در برخی موارد نادر سفارت ها صلاح می بینند که یا تلفنی یا حضوری مطالبی را از متقاضی پرس و جو کنند. ذیلا به برخی از شرایط اشاره می نماییم:

الف- اخذ پذیرش از موسسات مورد تایید از کشور کانادا- اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های مور تایید دولت کانادا- اخذ پذیرش از یکی از مدارس مورد تایید کانادا

ب- دارا بودن حداقل های تمکن مالی و توانایی نشان دادن تمکن مالی و شرایط مالی قابل توجیه برای زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا. نشان دادن صورتحساب بانکی برای اثبات تمکن مالی در اکثر مواقع مورد نیاز می باشد.

ج- نشان دادن گواهی عدم سوپیشینه

مدت زمان لازم برای دریافت نتیجه درخواست ویزای تحصیلی کانادا یا همان استادی پرمیت کانادا

بسته به شرایط متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا زمان و روند اخذ ویزا یا استادی پرمیت آن کشور متفاوت می باشد و تعیین زمانی دقیق برای نتیجه گرفتن به واقع امکان پذیر نمی باشد. پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا زمان و روند اخذ ویزا یا استادی پرمیت به طور معمول از 1 تا چند ما زمان می برد. در وبسایت اداره مهاجرت کانادا می توانید برآوردی از مدت زمان لازم برای اخذ ویزا داشته باشید منتها توجه فرمایید که این مدت زمان تخمینی بوده و نسبت به شرایط شخصی افراد برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می تواند متفاوت باشد.

 

موسسه اخذ ویزا در تبریز

موسسه اخذ ویزا در تبریز

مدارک لازم برای دریافت درخواست ویزای تحصیلی کانادا یا همان استادی پرمیت کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در واقع هم به فرم ها و هم به اسناد اطلاق می شود. فرم های لازم برای ارایه به سفارت در کنار مدارک و اسناد شخصی افراد جزیی لاینفک از روند درخواست ویزای تحصیلی کانادا به شمار میرود.

فرم های مورد نیاز برای .یزای تحصیلی کانادا عبارت هستند از:

الف- اگر فرد متقاضی میزای تحصیلی کانادا مجرد می باشد: 1- فرم IMM1294 یا همان  Application Form که در آن اطلاعات شخصی، اطلاعات دانشگاه مقصد در کانادا، شهریه و هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه و شهر مورد تقاضا برای تحصیل در کانادا، سوابق تحصیلی قبلی شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، سوابق کاری شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، سوابق ریجکتی قبلی شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، سابقه خدمت سربازی، فرم IMM 5267 برای ویزای تحصیلی کانادا، سابقه سفر به کشورهای مختلف یا همان تراول هیستوری، پر کردن – IMM 5645 Family Form در صورت نیاز.

ب- فرم های اگر فرد متقاضی متاهل باشد: توجه داشته باشید که انجام تمام مراحل قبل و مخصوصا پر کردن فرم های اشاره شده در بالا در هر حال هم برای افراد مجرد و هم متاهل مورد نیاز می باشند. در صورت تاهل و همراهی همسر یا فرزندان بایستی فرم IMM 5713  نیز پر شود.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی از کشور کانادا (بعد از اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا)

  • نامه پذیرش از دانشگاه (یا هر موسسه مورد تایید از کشور کانادا)
  • نامه کمک هزینه تحصیلی (اعم از بورسیه، فاند، فیی ویور fee waiver و …در صورت وجود) به همراه ترجمه رسمی اگر به زبان فارسی نیست و از نهادی ایرانی تهیه شده است
  • سابقه سفر و صفحات گذرنامه که مهر خورده اند
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی
  • ترجمه رسمی دانشنامه ها و ریز نمرات تمام مقاطع قبلی
  • نامه توضیحات (letter of explanation)
  • اسکن مدرک زبان (اعم از آیلتس یا تافل یا دولینگو)
  • رزومه ( هرچه غنی تر باشد به گرفتن ویزا کمک بیشتری میکند)
  • ترجمه رسمی با تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه عدم سوپیشینه
  • ترجمه رسمی مدارک مالی:  اعم از تمکن مالی (یا همان گواهی مانده حساب)، صورتحساب و گردش حد اقل 4 ماهه حساب فرد متقاضی یا اسپانسر متقاضی تحصیل در کانادا، اسناد ملکی (بهتر است قیمت گذاری رسمی هم شده باشند)، اسناد وسایل نقلیه (بهتر است قیمت گذاری رسمی هم شده باشند) ، اسناد مغازه یا باغ یا زمین یا… (بهتر است قیمت گذاری رسمی هم شده باشند)، جواز کسب (خود شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا اسپانسر وی)، آگهی تاسیس شرکت (خود شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا اسپانسر وی)، لیست دارایی های شرکت (خود شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا اسپانسر وی)و هر سندی که نشان دهنده دارایی باشد (در صورت وجود)
  • ترجمه تعهدنامه های محضری اسپانسر ها مبنی بر پرداخت هزینه های شخص متقاضی تحصیل در کانادا (نمونه نامه را از دفتر ترجمه رسمی ما تهیه بفرمایید)
  • ترجکه رسمی سند ازدواج (در صورتی که متاهل هستید)
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه همسر فرزندان و گردش و موجودی حساب ایشان در صورت وجود
  • ترجمه رسمی جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از شرکت یا موسسه یا نهاد ایرانی در صورت وجود (نامه را در هماهنگی با ما تهیه کنید تا بیشترین تاثیر را در نظر افسر ویزا داشته باشد)
موسسه اخذ ویزا تبریز 1

موسسه اخذ ویزا تبریز 1

ویزای آمریکا- ویزای تحصیلی آمریکا

درخواست ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی

در این بخش موارد ضروری راجع به اخذ ویزای آمریکا برای دانشجویان ایرانی را از وبسایت های معتبر دولت آمریکا برای استفاده متقاضیان تحصیل در آمریکا ترجمه و ادیت کرده ایم.

ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا لازم و ضروری می باشد. در خواست ویزای تحصیلی و دانشجویی آمریکا می تواند فرآیندی طولانی و گاها پیچیده باشد. استفاده از خدمات موسسات معتبر و دارای سابقه در این حوزه می تواند به شما در اخذ ویزا کمک نماید. با این وجود در این مطلب به موارد کاملا ضروری اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اشاره کرده ایم.

توجه داشته باشید که شروع فرآیند تا 6 ماه قبل از آغاز برنامه تحصیلی می تواند و باید مورد توجه قرار گیرد. سفارت های ایالات متحده رویه های متفاوتی برای صدور ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان ایرانی را در پیش میگیرند و حتما لازم هست که قبا از مراجعه به سفارت ها یا کنسولگری ها حتما اطلاعات لازم را از وبسایت های مربوطه دریافت نمایید.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

مراحل پنج گانه زیر اصلی ترین مراحل دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می باشند:

1- از یکی از دانشگاههای مورد تایید امریکا پذیرش بگیرید. توجه داشته باشید که دانشگاه مورد نظر مورد تایید  SEVP – Student and Exchange Visitor Program  باشد.

2- هزینه سویس فی (SEVIS FEE)  را پرداخت نمایید. سویس فی در واقع همان هزینه The Student and Exchange Visitor Information System می باشد.

3- درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را پر نمایید.

4- هزینه ویزا را پرداخت نمایید.

5- برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا آماده شده و تمرین نمایید و سپس در زمان مقرر در مصاحبه شرکت نمایید.

توضیحات مراحل:

افراد متقاضی تحصیل در آمریکا بایستی از موسسه یا دانشگاهی پذیرش بگیرند که توسط SEVP  مورد تایید واقع شده است. در واقع فقط موسسات مورد تایید در سامانه مذکور می توانند برای دانشجویان SEVIS صادر کنند. میتوانید با مراجعه به لینک مربوطه از لیست موسسات مورد تایید مطلع شوید. بعد از پذیرفته شدن به عنوان دانشجو در دانشگاه یا موسسه شما در سیستم SEVIS  ثبت نام می شوید و برای شما فرم I-20 صادر می شود. اگر به عنوان ویزیتینگ اسکولار یا جهت شرکت در برنامه تبادلی در دانشگاهی پذیرفته شوید برای شما فرم DS 2019  صادر خواهد شد. دانشجویان ویزای M  یا F  دریافت میکنند و برای ویزیتور ها ویزای توع J   صادر می شود.

پرداخت هزینه SEVIS: هزینه SEVIS  برای سفارت آمریکا بایستی حداقل 3 روز قبل از ارسال درخواست ویزا را پرداخت کرده باشید. جزییات پرداخت بایستی با اطلاعات فرم I-20  یا فرم DS 2019  مطابقت داشته باشد. هزینه سویس فی در حال حاضر برای متقاضیان نوع ویزای F  یا M مبلغ 200 دلار و برای ویزای نوع J  برای ویزیتینگ اسکولار یا ویزیتینگ  استیودنت ها 180 دلار می باشد. بعد از پرداخت هزینه حتما رسید پرداخت را پرینت کنید یا در جایی ذخیره نمایید چون ممکن است حتی در مرز ورود به آمریکا آن را از شما بخواهند.

درخواست ویزای تحصیلی آمریکا: در مرحله بعد و پس از دریافت فرم SEVIS  و پرداخت هزینه SEVIS، زمان آن فرا می رسد که در وبسایت کنسولگری یا سفارت مورد نظر خود برای دریافت زمان مصاحبه اقدام نمایید. با توجه به اینکه زمان انتظار در کنسولگری ها یا سفارت خانه های آمریکا در جهان متفاوت بوده و حتی شرایط پذیرش اتباع ایرانی نیز فرق دارد، توصیه می نماییم حتما از وبسایت های مربوطه کمک بگیرید یا به موسسه مهاجرتی تبریز مراجعه نموده و اطلاعات کامل را دریافت نمایید. ویزای شما تا 120 روز قبل از تاریخ شروع دوره می تواند صادر شود. یعنی فاصله بین صدور ویزا و شروع برنامه بیتشر از 120 روز نمیتواند باشد.

فرم   DS- 160 یا همان فرم آنلاین ویزای تحصیلی آمریکا

فرم DS-160 در هر نوع تقاضای ویزای دانشجویی بایستی پر شود. فرم DS- 160  بسیار مهم بوده واطلاعات آن بایستی بصورت تمام و کمال و با دقت بسیار بسیار زیاد پر شود. اطلاعاتی که باید بصورت کامل در این فرم پر نمایید عبارتند از: نام و تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن، مشخصات پاسپورت، اطلاعات سفر و همراهان احتمالی در سفر به آمریکا، (در صورت وجود) تاریخ های سفرهای قبلی به آمریکا و مشخصات ویزاهای مربوطه، اطلاعات تماس و ارتباطی در آمریکا، اطلاعات مربوطه به خانواده با جزییات و اطلاعات شغلی و تحصیلی آنها، اطلاعاتی مربوط به پیشینه و سلامت پزشکی، شناسه SEVIS و آدرس دانشگاه یا موسسه ای که قصد تحصیل در آن را دارید به نحوی که در فرم I-20  یا DS-2019   قید شده است.

بارگزاری عکس جدید و استاندارد طبق الزامات ویزا (اینجا را مشاهده فرمایید). در صورت داشتن هر گونه ابهام یا سوال می توانید به سایت دولت آمریکا مراجعه فرمایید. همچنین همکاران ما در موسسه مهاجرتی تبریز آماده همکاری و همیاری با شما در کلیه مراحل اخذ ویزای آمریکا می باشند.

بعد از اتمام تکمیل فرم های مربوطه بایستی به صورت الکترونیکی آن را امضا نمایید ( با کلیک بر روی گزینه امضا) و رسید دارای بارکد و شناسه را پرینت بگیرید و در هنگام مصاحبه با خود به همراه داشت باشید.

هزینه مربوط به ویزای تحصیلی را پرداخت نمایید. این هزینه به 3 طریق قابل پرداخت است: حضوری در بانک مورد تایید، تلفنی با دریافت شماره پرداخت از مرجع پرداخت کننده و آنلاین (که بیشترین استفاده را دارد). هنگام مصاحبه رسید پرداخت هزینه از شما مطالبه خواهد شد.

و در آخر، شرکت در مصاحبه: این مرحله آخرین مرحله تلاش برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می باشد. در واقع بدون شرکت در این مصاحبه درخواست ویزای شما نا تمام تلقی می شود. زمان انتظار برای دریافت وقت ملاقات و مصاحبه در کنسولگری ها و سفارت های آمریکا بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند هفته متغیر می باشد. در روز مصاحبه مدارکی باید به همراه داشته باشید که برخی آاز نها عبارتند از: گذرنامه دارای اعتباری فراتر از مدت زمان اقامت فرد در آمریکا (حد اقل 6  ماه بیشتر)، فرم امضا شده DS-2019 یا I-20 شامل فرم های جداگانه برای همسر و فرزندان (در صورت وجود)، رسید پرداخت SEVIS FEE، صفحه و رسید تایید فرم DS- 160 که دارای بارکد و شناسه می باشد، رسید تایید پرداخت هزینه ویزا به نحوی که قابل خوانده شدن توسط کامپیوتر باشد (یعنی MRV) باشد، کپی از نامه صادر شده برای مصاحبه ویزا، عکس طبق شرایط مندرج، دانشنامه ها و ریز نمرات ( با ترجمه های رسمی)، مدرک زبان و سایر آزمون های لازم مثل GRE، مدارم مالی و تمکن مالی و اسناد ملکی و ….برای نشان دادن توانایی مالی در طول مدت اقامت در ایالات متحده آمریکا، تقاصای ویزاهای همراه فرد متقاضی اصلی بایستی به همراه سند ازدواج و شناسنامه ها و نیز کپی از گذرنامه های ایشان همراه باشد. هدف از مصاحبه هم این است که مشخص شود آیا فرد واجد شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی می باشد یا خیر. در روز مصاحبه از شما انگشت نگاری هم به عمل می آید. در پایان مصاحبه معمولا مشخص می شود که ویزای درجا شده اید یا به پروسه بررسی اداری و امنیتی ارجاع شده اید یا اینکه درخواست شما مورد موافقت قرار نگرفته است.

US-visa

US-visa

شرکت مهاجرتی آینده اندیشان در تبریز

مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی امکان پذیر می باشد.

برخلاف اکثر موسسات آنلاین که هیچ اعتباری در پیگیری موردی و آنلاین پرونده ها ندارند، موسسه ما بصورت حضوری در داخل کشور ایران در شهر های مختلف در خدمت متقاضیان می باشد.

 شرایط و جزییات اخذ ویزای تحصیلی از کشور کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا در نگاهی اجمالی/ شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا در نگاهی اجمالی

دریافت ویزای دانشجویی کانادا در صورت دارا بودن فرد متقاضی از شرایط دریافت ویزای کانادا برای ایرانی ها نیز امکان پذیر می باشد. در واقع سالیانه تعداد زیادی از متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزاهای دانشجویی یا دانش آموزی یا ویزای والدین کانادا اقدام میکنند که در بسیاری از موارد موفق به اخذ ویزا می شوند. در اکثر موارد نیازی به مصاحبه برای دریافت ویزا یا استادی پرمیت (مجوز تحصیل در کانادا) نخواهد بود و لیکن در برخی موارد نادر سفارت ها صلاح می بینند که یا تلفنی یا حضوری مطالبی را از متقاضی پرس و جو کنند. ذیلا به برخی از شرایط

الف- اخذ پذیرش از موسسات مورد تایید از کشور کانادا- اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های مور تایید دولت کانادا- اخذ پذیرش از یکی از مدارس مورد تایید کانادا

ب- دارا بودن حداقل های تمکن مالی و توانایی نشان دادن تمکن مالی و شرایط مالی قابل توجیه برای زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا. نشان دادن صورتحساب بانکی برای اثبات تمکن مالی در اکثر مواقع مورد نیاز می باشد.

ج- نشان دادن گواهی عدم سوپیشینه

موسسه اخذ ویزا در تبریز

مدت زمان لازم برای دریافت نتیجه درخواست ویزای تحصیلی کانادا یا همان استادی پرمیت کانادا

بسته به شرایط متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا زمان و روند اخذ ویزا یا استادی پرمیت آن کشور متفاوت می باشد و تعیین زمانی دقیق برای نتیجه گرفتن به واقع امکان پذیر نمی باشد. پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا زمان و روند اخذ ویزا یا استادی پرمیت به طور معمول از 1 تا چند ما زمان می برد. در وبسایت اداره مهاجرت کانادا می توانید برآوردی از مدت زمان لازم برای اخذ ویزا داشته باشید منتها توجه فرمایید که این مدت زمان تخمینی بوده و نسبت به شرایط شخصی افراد برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می تواند متفاوت باشد.

مدارک لازم برای دریافت درخواست ویزای تحصیلی کانادا یا همان استادی پرمیت کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در واقع هم به فرم ها و هم به اسناد اطلاق می شود. فرم های لازم برای ارایه به سفارت در کنار مدارک و اسناد شخصی افراد جزیی لاینفک از روند درخواست ویزای تحصیلی کانادا به شمار میرود.

فرم های مورد نیاز برای .یزای تحصیلی کانادا عبارت هستند از:

الف- اگر فرد متقاضی میزای تحصیلی کانادا مجرد می باشد: 1- فرم IMM1294 یا همان  Application Form که در آن اطلاعات شخصی، اطلاعات دانشگاه مقصد در کانادا، شهریه و هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه و شهر مورد تقاضا برای تحصیل در کانادا، سوابق تحصیلی قبلی شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، سوابق کاری شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، سوابق ریجکتی قبلی شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، سابقه خدمت سربازی، فرم IMM 5267 برای ویزای تحصیلی کانادا، سابقه سفر به کشورهای مختلف یا همان تراول هیستوری، پر کردن – IMM 5645 Family Form در صورت نیاز.

ب- فرم های اگر فرد متقاضی متاهل باشد: توجه داشته باشید که انجام تمام مراحل قبل و مخصوصا پر کردن فرم های اشاره شده در بالا در هر حال هم برای افراد مجرد و هم متاهل مورد نیاز می باشند. در صورت تاهل و همراهی همسر یا فرزندان بایستی فرم IMM 5713  نیز پر شود.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی از کشور کانادا (بعد از اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا)

  • نامه پذیرش از دانشگاه (یا هر موسسه مورد تایید از کشور کانادا)
  • نامه کمک هزینه تحصیلی (اعم از بورسیه، فاند، فیی ویور fee waiver و …در صورت وجود) به همراه ترجمه رسمی اگر به زبان فارسی نیست و از نهادی ایرانی تهیه شده است
  • سابقه سفر و صفحات گذرنامه که مهر خورده اند
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی
  • ترجمه رسمی دانشنامه ها و ریز نمرات تمام مقاطع قبلی
  • نامه توضیحات (letter of explanation)
  • اسکن مدرک زبان (اعم از آیلتس یا تافل یا دولینگو)
  • رزومه ( هرچه غنی تر باشد به گرفتن ویزا کمک بیشتری میکند)
  • ترجمه رسمی با تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه عدم سوپیشینه
  • ترجمه رسمی مدارک مالی اعم از تمکن مالی (یا همان گواهی مانده حساب)، صورتحساب و گردش حد اقل 4 ماهه حساب فرد متقاضی یا اسپانسر متقاضی تحصیل در کانادا، اسناد ملکی (بهتر است قیمت گذاری رسمی هم شده باشند)، اسناد وسایل نقلیه (بهتر است قیمت گذاری رسمی هم شده باشند) ، اسناد مغازه یا باغ یا زمین یا… (بهتر است قیمت گذاری رسمی هم شده باشند)، جواز کسب (خود شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا اسپانسر وی)، آگهی تاسیس شرکت (خود شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا اسپانسر وی)، لیست دارایی های شرکت (خود شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا اسپانسر وی)و هر سندی که نشان دهنده دارایی باشد (در صورت وجود)
  • ترجمه تعهدنامه های محضری اسپانسر ها مبنی بر پرداخت هزینه های شخص متقاضی تحصیل در کانادا (نمونه نامه را از دفتر ترجمه رسمی ما تهیه بفرمایید)
  • ترجکه رسمی سند ازدواج (در صورتی که متاهل هستید)
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه همسر فرزندان و گردش و موجودی حساب ایشان در صورت وجود
  • ترجمه رسمی جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از شرکت یا موسسه یا نهاد ایرانی در صورت وجود (نامه را در هماهنگی با ما تهیه کنید تا بیشترین تاثیر را در نظر افسر ویزا داشته باشد)

ویزای آمریکا- ویزای تحصیلی آمریکا

درخواست ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی

در این بخش موارد ضروری راجع به اخذ ویزای آمریکا برای دانشجویان ایرانی را از وبسایت های معتبر دولت آمریکا برای استفاده متقاضیان تحصیل در آمریکا ترجمه و ادیت کرده ایم.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا لازم و ضروری می باشد. در خواست ویزای تحصیلی و دانشجویی آمریکا می تواند فرآیندی طولانی و گاها پیچیده باشد. استفاده از خدمات موسسات معتبر و دارای سابقه در این حوزه می تواند به شما در اخذ ویزا کمک نماید. با این وجود در این مطلب به موارد کاملا ضروری اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اشاره کرده ایم.

توجه داشته باشید که شروع فرآیند تا 6 ماه قبل از آغاز برنامه تحصیلی می تواند و باید مورد توجه قرار گیرد. سفارت های ایالات متحده رویه های متفاوتی برای صدور ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان ایرانی را در پیش میگیرند و حتما لازم هست که قبا از مراجعه به سفارت ها یا کنسولگری ها حتما اطلاعات لازم را از وبسایت های مربوطه دریافت نمایید.

مراحل پنج گانه زیر اصلی ترین مراحل دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می باشند:

1- از یکی از دانشگاههای مورد تایید امریکا پذیرش بگیرید. توجه داشته باشید که دانشگاه مورد نظر مورد تایید  SEVP – Student and Exchange Visitor Program  باشد.

2- هزینه سویس فی (SEVIS FEE)  را پرداخت نمایید. سویس فی در واقع همان هزینه The Student and Exchange Visitor Information System می باشد.

3- درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را پر نمایید.

4- هزینه ویزا را پرداخت نمایید.

5- برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا آماده شده و تمرین نمایید و سپس در زمان مقرر در مصاحبه شرکت نمایید.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

توضیحات مراحل:

افراد متقاضی تحصیل در آمریکا بایستی از موسسه یا دانشگاهی پذیرش بگیرند که توسط SEVP  مورد تایید واقع شده است. در واقع فقط موسسات مورد تایید در سامانه مذکور می توانند برای دانشجویان SEVIS صادر کنند. میتوانید با مراجعه به لینک مربوطه از لیست موسسات مورد تایید مطلع شوید. بعد از پذیرفته شدن به عنوان دانشجو در دانشگاه یا موسسه شما در سیستم SEVIS  ثبت نام می شوید و برای شما فرم I-20 صادر می شود. اگر به عنوان ویزیتینگ اسکولار یا جهت شرکت در برنامه تبادلی در دانشگاهی پذیرفته شوید برای شما فرم DS 2019  صادر خواهد شد. دانشجویان ویزای M  یا F  دریافت میکنند و برای ویزیتور ها ویزای توع J   صادر می شود.

پرداخت هزینه SEVIS: هزینه SEVIS  برای سفارت آمریکا بایستی حداقل 3 روز قبل از ارسال درخواست ویزا را پرداخت کرده باشید. جزییات پرداخت بایستی با اطلاعات فرم I-20  یا فرم DS 2019  مطابقت داشته باشد. هزینه سویس فی در حال حاضر برای متقاضیان نوع ویزای F  یا M مبلغ 200 دلار و برای ویزای نوع J  برای ویزیتینگ اسکولار یا ویزیتینگ  استیودنت ها 180 دلار می باشد. بعد از پرداخت هزینه حتما رسید پرداخت را پرینت کنید یا در جایی ذخیره نمایید چون ممکن است حتی در مرز ورود به آمریکا آن را از شما بخواهند.

درخواست ویزای تحصیلی آمریکا: در مرحله بعد و پس از دریافت فرم SEVIS  و پرداخت هزینه SEVIS، زمان آن فرا می رسد که در وبسایت کنسولگری یا سفارت مورد نظر خود برای دریافت زمان مصاحبه اقدام نمایید. با توجه به اینکه زمان انتظار در کنسولگری ها یا سفارت خانه های آمریکا در جهان متفاوت بوده و حتی شرایط پذیرش اتباع ایرانی نیز فرق دارد، توصیه می نماییم حتما از وبسایت های مربوطه کمک بگیرید یا به موسسه مهاجرتی تبریز مراجعه نموده و اطلاعات کامل را دریافت نمایید. ویزای شما تا 120 روز قبل از تاریخ شروع دوره می تواند صادر شود. یعنی فاصله بین صدور ویزا و شروع برنامه بیتشر از 120 روز نمیتواند باشد.

موسسه اخذ ویزا در تبریز

فرم   DS- 160 یا همان فرم آنلاین ویزای تحصیلی آمریکا

فرم DS-160 در هر نوع تقاضای ویزای دانشجویی بایستی پر شود. فرم DS- 160  بسیار مهم بوده واطلاعات آن بایستی بصورت تمام و کمال و با دقت بسیار بسیار زیاد پر شود. اطلاعاتی که باید بصورت کامل در این فرم پر نمایید عبارتند از: نام و تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن، مشخصات پاسپورت، اطلاعات سفر و همراهان احتمالی در سفر به آمریکا، (در صورت وجود) تاریخ های سفرهای قبلی به آمریکا و مشخصات ویزاهای مربوطه، اطلاعات تماس و ارتباطی در آمریکا، اطلاعات مربوطه به خانواده با جزییات و اطلاعات شغلی و تحصیلی آنها، اطلاعاتی مربوط به پیشینه و سلامت پزشکی، شناسه SEVIS و آدرس دانشگاه یا موسسه ای که قصد تحصیل در آن را دارید به نحوی که در فرم I-20  یا DS-2019   قید شده است.

بارگزاری عکس جدید و استاندارد طبق الزامات ویزا (اینجا را مشاهده فرمایید). در صورت داشتن هر گونه ابهام یا سوال می توانید به سایت دولت آمریکا مراجعه فرمایید. همچنین همکاران ما در موسسه مهاجرتی تبریز آماده همکاری و همیاری با شما در کلیه مراحل اخذ ویزای آمریکا می باشند.

بعد از اتمام تکمیل فرم های مربوطه بایستی به صورت الکترونیکی آن را امضا نمایید ( با کلیک بر روی گزینه امضا) و رسید دارای بارکد و شناسه را پرینت بگیرید و در هنگام مصاحبه با خود به همراه داشت باشید.

هزینه مربوط به ویزای تحصیلی را پرداخت نمایید. این هزینه به 3 طریق قابل پرداخت است: حضوری در بانک مورد تایید، تلفنی با دریافت شماره پرداخت از مرجع پرداخت کننده و آنلاین (که بیشترین استفاده را دارد). هنگام مصاحبه رسید پرداخت هزینه از شما مطالبه خواهد شد.

و در آخر، شرکت در مصاحبه: این مرحله آخرین مرحله تلاش برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می باشد. در واقع بدون شرکت در این مصاحبه درخواست ویزای شما نا تمام تلقی می شود. زمان انتظار برای دریافت وقت ملاقات و مصاحبه در کنسولگری ها و سفارت های آمریکا بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند هفته متغیر می باشد. در روز مصاحبه مدارکی باید به همراه داشته باشید که برخی آاز نها عبارتند از: گذرنامه دارای اعتباری فراتر از مدت زمان اقامت فرد در آمریکا (حد اقل 6  ماه بیشتر)، فرم امضا شده DS-2019 یا I-20 شامل فرم های جداگانه برای همسر و فرزندان (در صورت وجود)، رسید پرداخت SEVIS FEE، صفحه و رسید تایید فرم DS- 160 که دارای بارکد و شناسه می باشد، رسید تایید پرداخت هزینه ویزا به نحوی که قابل خوانده شدن توسط کامپیوتر باشد (یعنی MRV) باشد، کپی از نامه صادر شده برای مصاحبه ویزا، عکس طبق شرایط مندرج، دانشنامه ها و ریز نمرات ( با ترجمه های رسمی)، مدرک زبان و سایر آزمون های لازم مثل GRE، مدارم مالی و تمکن مالی و اسناد ملکی و ….برای نشان دادن توانایی مالی در طول مدت اقامت در ایالات متحده آمریکا، تقاصای ویزاهای همراه فرد متقاضی اصلی بایستی به همراه سند ازدواج و شناسنامه ها و نیز کپی از گذرنامه های ایشان همراه باشد. هدف از مصاحبه هم این است که مشخص شود آیا فرد واجد شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی می باشد یا خیر. در روز مصاحبه از شما انگشت نگاری هم به عمل می آید. در پایان مصاحبه معمولا مشخص می شود که ویزای درجا شده اید یا به پروسه بررسی اداری و امنیتی ارجاع شده اید یا اینکه درخواست شما مورد موافقت قرار نگرفته است.